Algemene voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden ("Overeenkomst") regelen uw gebruik van de diensten die worden aangeboden door Zapfix ("Zapfix") via haar website ("Website"). Door toegang te krijgen tot of gebruik te maken van de Website, stemt u ermee in gebonden te zijn aan deze Overeenkomst.

1. Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en reparaties uitgevoerd door ZapFix, gevestigd in Warmenhuizen. Door het inboeken van een reparatie bij ZapFix gaat de klant automatisch akkoord met deze algemene voorwaarden.

2. Onderzoekskosten
Indien de klant besluit niet akkoord te gaan met de voorgestelde reparatie na diagnose, behoudt ZapFix zich het recht voor om onderzoekskosten in rekening te brengen. De hoogte van deze kosten wordt vooraf aan de klant gecommuniceerd.

3. Aansprakelijkheid

  • ZapFix is niet aansprakelijk voor schade aan het toestel die niet direct gerelateerd is aan de uitgevoerde reparatie. Alvorens met de reparatie te starten, wordt het toestel uitgebreid getest om bestaande gebreken te documenteren. Eventuele schade die reeds aanwezig is of niets te maken heeft met de uitgevoerde reparatie valt niet onder onze verantwoordelijkheid.

  • Schade als gevolg van onvoorziene omstandigheden buiten de macht van ZapFix (bijvoorbeeld defecten door verborgen gebreken) kan niet worden verhaald op ZapFix.

4. Toegangscodes en privacy

  • Voor het uitvoeren van bepaalde reparaties kan het nodig zijn dat ZapFix toegang heeft tot het toestel van de klant. De klant wordt gevraagd eventuele toegangscodes (zoals pincode, wachtwoord of patroon) tijdelijk te verstrekken.

  • Deze toegangscodes worden uitsluitend gebruikt om het apparaat te testen en de functionaliteit na de reparatie te controleren.

  • Na afronding van de reparatie worden alle toegangscodes automatisch en permanent uit ons systeem verwijderd.

5. Garantie

  • Op alle reparaties biedt ZapFix 6 maanden garantie.

  • Bij waterschade biedt ZapFix enkel garantie op het veiligstellen van data, niet op het apparaat zelf.

  • Voor refurbished toestellen geldt een garantieperiode van 1 jaar.

  • Voor nieuwe toestellen geldt de fabrieksgarantie zoals aangegeven door de fabrikant.

  • De garantie vervalt indien het toestel na reparatie door derden wordt geopend of gerepareerd, of als er sprake is van schade door verkeerd gebruik.

6. Reparatietermijnen

  • ZapFix streeft ernaar om reparaties zo snel mogelijk uit te voeren. In de meeste gevallen is de reparatie op dezelfde dag klaar, tenzij anders aangegeven.

  • Reparatietermijnen zijn indicatief en kunnen variëren afhankelijk van de beschikbaarheid van onderdelen of de complexiteit van het probleem.

7. Overmacht
ZapFix is niet aansprakelijk voor vertragingen of schade die voortvloeien uit overmacht, zoals stroomstoringen, leveringsproblemen van onderdelen, natuurrampen of andere onvoorziene omstandigheden.

8. Betaling

  • Alle reparaties en bijkomende kosten dienen volledig te worden voldaan bij het ophalen van het toestel, tenzij anders overeengekomen.

  • Niet opgehaalde toestellen worden na 90 dagen eigendom van ZapFix, tenzij anders overeengekomen.

9. Toepasselijk recht
Op alle overeenkomsten tussen ZapFix en de klant is Nederlands recht van toepassing. Eventuele geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.

Contactgegevens
ZapFix
Warmenhuizen
E-mail: [email protected]
Telefoon: 0226 428 437

Door het inboeken van een reparatie verklaart de klant zich akkoord met deze algemene voorwaarden.